Fejlesztenünk kell a közös szókincsünket!
Az egyenes haladás alapfeladat, úgy szól, hogy amíg az oktató nem szól, haladj egyenesen. Első olvasatra egyszerű feladatnak tűnik, de aki próbálgatja, tudja, hogy korántsem az. Az egyenes haladás a KRESZ szerinti egyenes haladást jelenti, figyelni kell a besorolás rendje táblára, ami megmutatja, hogy adott kereszteződésben melyik lesz az "egyenesen haladó" sáv (nagy kék szögletes tábla, benne fehér nyilak, amelyik nem törik meg semerre, az az : D ). Sok esetben sávváltásra kényszerülünk. Erről később.... (ha véletlenül elaludnék, azért Mór környékén ébresszetek fel …
Ekkor már minden feladatot önállóan, segítség nélkül hajtasz végre. Én már csak az útvonalat mondom, és a feladatokat jelölöm ki. Sikeres forgalmi vizsga alapvető követelménye, hogy úgy oldod meg a különböző forgalmi helyzeteket, mintha mi ott sem lennénk. A tanuló autóban csend van, nem csevegünk, már nincs magyarázat, semmilyen segítség. A felkészülés legnehezebb része, de aztán a sikeres forgalmi vizsga után kézben a jogsii!!! :D
Azaz derékszögű parkolóhelyet kell keresned, ami 90 fokos szöget zár be a járdaszegéllyel. :D (Feltétele, hogy tudd melyik a bal kezed...) Tehát balra esik a parkolóhely, egy autónyi csupán, és előremenetben kell beállnod. (Ebből következik, hogy kifelé jövet nem lesz jó az egyes fokozat!) :D (bocsi...)
Ekkor parkolási feladat következik, olyan helyet kell keresned az adott utcában, ahol két gépkocsi között csak egy autó parkolására van lehetőség. Tehát az a hely nem jó, ahol az egyik kocsi Nyíregyházán a másik meg Nagykanizsán parkol! :O :D
Külső a járda melletti, belső pedig a felezővonal melletti sáv.
Tehát: ha motoros sárkányrepülővel a Duna közepén repülünk hosszában, és véletlenül belepottyantalak, bármerre is kezdesz el úszni a part felé, kifelé úszol. Tehát ez alapján könnyű belátni, hogy a folyó közepe/út közepe belül, a part/járda pedig kívül van.
Általában már az oviban, sőt, vannak, akik már előtte is meg tudják különböztetni a bal és jobb irányt. A tanuló autóban viszont valami elképesztő furcsaság történik, ugyanis sokan összekeverik a két oldalt. (Tegye fel a kezét, aki járt már így... :D ) Javaslom, hogy kösd valamihez, óra, karkötő, felém/feléd...stb.
Számolunk, ez az utasítás akkor hangzik el, amikor sűrűn követik egymást az utcák.
Ez már rafinált, abban az értelemben, hogy valószínűleg az első utca nem az első lehetőség, figyelni kell a behajtás tilalmára. (behajtani tilos tábla...stb.)
Az első utca szó szerint az első utca, bal, vagy jobb oldalon. :D (ugyanaz, mint a következő utca :D )
Az utca vége általában ott van, ahol az elsőbbséget szabályozó táblát (STOP, elsőbbségadás kötelező) elhelyezték.
1. Gumiabroncsok
2. Kormánymű
3. Világító- és fényjelző berendezések
- helyzetjelző, rendszámtábla megvilágítás
- tompított fényszóró
- távolsági fényszóró
- hátsó helyzetjelző ködlámpa, zárófény
- irányjelzők
- féklámpa (segítséggel)
4. Hatósági jelzés (rendszámtábla):
- tiszta, jól olvasható legyen elöl, hátul
5. Fék:
- autóba beülve nyomod a féket (nem eshet be, nem lehet pumpálni, teljes fékpedál út 1/3-nál felkeményedik), majd kiengeded a kéziféket és úgy húzod be, hogy meg tudd számolni a kattanásokat (3-6 között jó) .
Szép mondat: Az elindulás előtti ellenőrzést elvégeztem, a jármű alkalmas a közúti közlekedésre.
Végül a telephelyen a kapu előtt leellenőrzöd a fék működését! Az ellenőrzés elmaradása sikertelen vizsgát eredményez!
Fékpróba: Az autó motorját beindítva, egyes fokozatban elindulás után fékezés, megállás.
Majd megállapítod hangosan: - A fék megfelelően működik!